Jak mají vypadat internetové stránky taxislužby?

Firemní internetové stránky dnes patří mezi ty nejzákladnější cesty, jakými lze komunikovat se zákazníkem. A taxislužby, které své webové stránky (prozatím) nemají, se zbytečně okrádají o zákazníky.

Ale nejde o to jen „mít stránky“. Během tvorby katalogu taxislužeb jsem osobně viděl stovky a stovky stránek – těch dobrých, takřka profesionálních, ale i těch horších, které potenciálního zákazníka spíše odradí.

Ty nejlepší internetové stránky jsou přehledné, seriózní a co nejkomplexněji představí potenciálnímu zákazníkovi Vaši taxislužbu. Čím víc informací se návštěvník na stránkách dozví, tím větší důvěru si k Vám vybuduje a s největší pravděpodobností poté Vašich služeb skutečně využije.

Desatero ideálních internetových stránek

  1. Stránky by měly být graficky spíše střídmější, barevné kombinace mají odpovídat těm v logu. Na bílý text na svítivě zeleném pozadí příliš hezký pohled není.
  2. Samozřejmostí by mělo být uvedení kompletních informací o provozovateli, včetně adresy, identifikačních údajů a případně dalších dokladů o podnikání.
  3. Na viditelném místě, a ideálně na každé stránce, by měl být uveden telefonní kontakt (popř. i email či internetový formulář), přes který si lze objednat Vaše služby. Zbývající kontakty by měly být uvedeny na zvláštní stránce.
  4. Svoji vlastní stránku by měl mít i bodový přehled poskytovaných služeb se stručným popisem. Pamatujte na to, že delším textům návštěvník moc času nevěnuje.
  5. O výdělek taxislužby se stará vůz. Správná taxislužba by tak měla na svých stránkách představit návštěvníkům svůj aktuální vozový park s kompletními informacemi o jednotlivých autech a jejich fotografiemi.
  6. Jednou z prvních věcí, které potenciální zákazníky zajímají, jsou ceny za poskytnuté služby. Na webu by tak rozhodně neměl chybět kompletní a aktuální ceník.
  7. Řidiči jsou různí – někteří opatrní a někteří jako závodníci. Ke zvýšení důvěry ve Vás tak přispěje i stránka s profily jednotlivých řidičů – jejich jménem, fotografií a zkušenostmi.
  8. Dojem z kvalitních stránek může zkazit i server, na kterém jsou umístěny. Uznejte – adresa http://www.taxionline.cz bude na vizitce vypadat lépe, než třeba http://www.taxi-online.strankyzadarmo.cz. K doméně navíc zpravidla získáte příslušné emailové adresy, takže můžete přijímat objednávky třeba na adrese dispecink@www.taxionline.cz . Cena za vlastní doménu navíc není nikterak vysoká – i s hostingem lze pořídit do tisíce korun ročně.
  9. Udržujte stránky aktualizované – dobrý dojem z graficky nádherného webu pokazí třeba čtyři roky stará „aktualita“. Pokud si nejste jistí, že budete zvládat stránky aktualizovat, raději na nich neuvádějte data.
  10. Jakmile máte své stránky hotové, nezapomeňte je registrovat do vyhledávačů a dalších katalogů. Jedině tak se o nich dozvědí Vaši potenciální zákazníci, kteří posléze mohou využít Vašich služeb.

Leave a Reply